Hej då Oslo!

Äntligen hemma efter en jäkla resa! Att ta sig ut från Oslo gick utan problem men när vi körde på E6 så lyckades vi på något vänster att hamna fel. Helt galet fel. Vi hamnade i Eidsvoll (?) och körde nästan 1h på en smal skogsväg med vacker utsikt. Vi hade försökt tankat efter vägen men det var ingen bensinmack som tog chip (min strip är ödelagd) och efter den där jäka skogsvägen fanns det inte en enda mack. Vi lyckades ta oss till Löten tror jag det hette och där hade dom äntligen en mack som vi kunde tanka åp, vi hade då 3l kvar i tanken och 20 mil hem!

Fredagen var meget speciell den å. Jag tycker inte om att köra i städer jag inte känner så gott och att köra i centrala Oslo utan skyltar är jäkligt nervpirrande för mig men vi tog oss fram tillslut! Vi parkerade utanför lägenheten då en kille i Securitas bil kommer fram och frågar om vi har kört från Sverige hit och om vi har giltiga papper för att köra i Norge. Jag frågade vad det var för papper och han sa att det har kommit en ny lag i Norge att man måste registrera sin bil för att få köra lovligt här. Jag fattade ingenting, tydligen skulle man få dom där papprerna i tullen när man körde över. Eftersom jag inte hade några papper så sa han att han var tvungen att ta bilen, då fick jag lite smått panik och sa till han att han inte kunde ta min bil bara så där. Han var ledsen och menade på att så var lagen men att det bara kostade 3000 för att få ut bilen igen. Haha så började jag grina lite åt honom och sa att an inte kunde ta bilen, hur skulle vi komma oss hem??? Varpå han säger att det bara var ett skämt. Fy fan, mina nerver var liksom redan på helspänn men jag måste ju erkänna att han spelade jäkligt bra han drog det kanske lite väl långt men så här i efterhand så var det faktiskt kul..

Ska berätta mer sedan om våran "birthday" crashers på lördagen men nu måste jag sova, jobbar 8-24 imorgon. Välkommen tillbaka liksom..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0