Last night in Perth

Imorgon lamnar vi Australien :( Efter 3 veckor av sol og moro, vi gladjer oss inte till att komma tillbaka till sno och kyla men men san ar det.. Blir en hektiskt tisdag, vi landar kl 12 och flyget till London gar kl 18 sa jag skall skynda mig hem slanga ner lite varmare klader i resvaskan for att sa resa tillbaka till gardemoen och tillbringa en fantastisk vecka i England! Vi kommer sakna Australien och jag hoppas vi snart kan komma tilbaka.
Over and out for this time..

Vi har fullt upp!

Vi kom tillbaka til Perth igar, jag och Silje hade tankt oss en lugn hemma spa kvall i och med att det blev en del dricking de andra dagarna. Det andrades dock snabbt da Ollies bror hade fodelsedagsfest som vi fick bli med pa! Vi tog 'party' baten ut till en vingard for buffe och fri dricka och akte sedan in till city for party, kanonkvall! Vin-turen till Margarets river var helt topp, fredagen borjade vi med forsta vinsmaking kl 10 och vi var fardig vid 4 tiden, da hade vi hunnit med 7 vingardar ett ostsmakeri och en chokladfabrik!
Imorgon ser jag fram emot en dag pa stranden, sedan har vi middagsbjudning har hemma och pa tisdag eller onsdag skall jag och Silje kanske till Rotnesst Island och tillbringa en natt dar, det ar tydligvis en fantastisk fin o sa det bli nice!
Jag slanger opp nagra bilder sa ni far se hur kul vi har det :p
Roadtrip!
Strand stopp
The gang
The crib
Tur vi at en massa innan vinsmakingen startade...!
Har har det vart jul!
Vi at lunch pa en av vingardarna
Noen smakade pa detta, inte jag dock..
Tipsy..
Fodelsedags fest!

Woop woop!

Wiho! Vi lever og har det bra! Inatt var det den varsta thunder & lightening storm har men nar jag stod opp idag tidlig sa var solen framme och det var stralande varmt! Jag och Silje var pa Zoo idag och sag massa kula djur, sedan tog vi baten in till Perth City och gick pa en liten shopping tur, vi hann inte sa mkt eftersom affarerna stanger vid ca 17 tiden har.. Imorgon drar vi soderut pa en 2 dagars tur som kommer vara awzome! Vi skall overnatta pa en vingard och pa fredag skall vi besoka 7 vingardar, ett chokladsmakeri och en ost- grej! Vi kommer hem pa lordag och pa kvallen skall varan van Antohny ta oss med pa gayklubb.
Jag har nog bestamt mig for att inte stanna har trots allt, jag satsar pa att ta en tur till England istallet..Jag kommer nog inte ha tid till det annars eftersom skola och jobb drar igang och i mars sa skall jag till Paris. Sa har jag langtat och dra dit sa lange nu med!!
Peace.
Mitt nya hem kanske?!

1, 2 eller 3?

Hello folkens!
Tankte att ni kanske ville hjalpa mig med ett beslut.. Silje Vanilje reser hem fra Australia den 14 pga av jobb, jag hade tankt att andra min flygbiljett med men sa blev jag lite osikker.. det er ju ikke var dag man reser runt jordklotet..
Som jag ser det har jag 3 alternativ,
1. Stanna i Perth till den 23'e, ta in pa ett billigt Hostel og globetrotta runt i staden for mig sjalv.
2. Andra flybiljetten og rese hjem till Norge den 14, ta en snabb tur till England fra 16 - 23.
3. Reise hjem den 14 och bli hjemme.
Vilket alternativ skulle du velge?

Nytt ar nya muligheter

Sa var da nyttarsaften forbi och vi har vandrat in i 2012! Vi spenderade hela formiddagen pa stranden med bat, och leksaker efter den sa otroligt kul! Vi gick sedan ut pa Ginger en nattklubb som hade 90 tals tema, klubben var sa dar ingenting jag hade gatt tillbaka till men vi hade det kul i alla fall. Igar var en bra start pa det nya aret med strand tur pa morgonen och sedan at vi portugisisk kylling hyrde 2 filmer och slappade av i zacko sackarna till Oliver!
Idag lyser solen igen sa vi kommer nog spendera mest parten av dagen pa stranden, vi behover fa lite farg pa oss hehe.
Happy new year! Jag later bilderna tala for sig sjalv!

Happy new year!

Det forundrar mig hur mkt alkohol man kan dricka har utan att bli bakis.. det forundrar mig med hur lite man behover dricka for att bli full..Det blev lite andrade planer igar, istallet for att aka till stranden sa tog vi en lang lunch pa en vingard!! Vi smakade pa bade vitvin och rod vin, det finns manga vingardar har ute och det kostar ingenting att smaka pa vinen sa det ar valdigt vanligt bland ungdommar att resa omkring fra vingard till vingard och dricka sig fulla.. Vi at en valdigt god lunch dar, Silje var stralande fornojd :) Efter det akte vi hem och tog pa pss bikinin och akte till pool partyt.
Ikvall ar det nyarsafton och vi skall ta en tur med baten om nagon timme, det blir kul jag hoppas vi far se delfiner!! hittils pa varan kula djur lista har vi sett Kangru, en stor rocka som simmade nagra meter ifran oss och en blackfisk som ett gang precis fiskat upp ur vattnet vi badade i..
Det blir kul med en bat trip!! efter det sa skal vi hem a pynta oss, forfest hos en van inne  i city tror jag och sedan har vi biljetter till en nattklubb da vi skall rakna in det nya aret!
Gott Nytt ar! Glader mig sykt mkt till att 2011 antligen ar over!!!!!!!!!!!!!!!!!
Silje slappar av ute pa var veranda
Vinsmaking!
Chesters winery
Varan van James
Luch pa Chesters
Pool party
Broderna trubbel

Kangaroo

Vi kom hem fran roadtripen igar kvall, egentligen skulle vi stannat en natt till men det var sa varmt att vi orkade inte vara kvar dar uppe hehe. Vi korde ca 3 norrut till en plats som heter Cerventes, en van till en van till Oliver har ett hus dar som vi alla skulle overnatta i. Men utan aircondition (!!!) i 40 graders varme sa holl vi pa do. De brukar tydligen vara lite kallare och mkt vind dar, men ikke! Vi hade 2 harliga dagar pa stranden i alla fall och nar vi akte hem igar sa sag vi antligen kangrur tihi! Massvis! Idag ar det lite muligt men det gor ingenting for det ar fruktansvart varmt har anda!
Vi ar invitert till ett poolparty fran 3 och innan det skall vi eventuellt ga pa stranden eller finna pa noe annat skoj! Imorgon ar det nyarsafton, markligt. Vi skall som sagt ha en stor barbeque pa stranden och efter det tror jag vi har biljettter till en ny oppnad nattklubb som skall vara valdigt bra! Jag har det helt topp och langtar inte hem annu ;) I vanlig ordning sa brande jag mig pa fotterna har forsta dagen sa Aloe veran er min basta van!
Hoppas ni har det bra peeps, onskar er ett gott nytt ar om vi inte hors imorgon!
Love S
Vi hade en hel strand for oss sjalva!
Var transport i mitten :)
Kangru!
Nice sunset igar kvall

Campingtur

Nu skall vi dra ivag pa en "campingtur" kommer tillbaka pa fredags morgon! I love aircondition, det blir bara varmare och varmare har och vi har en 4h biltur framfor oss! Skall vara otroligt bra snorkling dit vi ska och noen turist-spots mer an sa vet jag ikke..Vi har bilen fullpackad med mat, drikka, pils, och massa gott, tror det blir en topp tur!
Fredag kvall skall vi pa pool party och pa lordag (nyarsafton!!!) skall vi ha barbeque pa stranden og sedan skall vi till ett utestalle som heter Ginger med 90-tals tema hehe.
Snakkes pa fredag da kommer det lite bilder oxa!

Det ar varmt har idag! Vi gick och la oss tidigt i gar, var sa trotta fter flygturen, jag sov fran 19 - 9 idag!! Vi at frukost sedan akte vi ned till stranden och har legat och latat oss dar hela formiddagen..Sa at vi lunch pa ett sushi stalle, var pa butiken och handlade mat till imorgon. Vi skall resa norrut imorgon och blir dar i 2 natter, en veninna till oliver har ett hus dar sa vi blir ett gang pa 8 st som overnattar, det blir kul!! Nu ska vi slappa av lite hemma innan vi dushar och gjor oss klar for middag ikvall, vi blir 14 st!! Jag har tagit bilder men far ikke in de i datorn sa jag skall ta med mig den andra kameran ikvall och imorgon for den minnesbrickan passar i datorn :)
Keep rocking!

Perth Baby!

Nu ar vi antligen framme i Perth och vi sitter i vardagsrummet till Oliver med en kall ol och slappar av lite :) Flygresan gick hur bra som helst, vi sov typ hela turen fran Frankfurt till Singapore! Langsta uppehallet hade vi i Frankfurt men da vi blev invitert in till Loungen gick tiden fort och vi koste oss masser!! Det ar superfint vader har, soligt och sweet! Uppdaterar mer sedan !

Orkar inte

Jag orkar faktiskt inte blogga, finns på twitter om så är önskeligt: sofifies

over and out!

Moving on..

Det blir inte så mkt skrivandes här när jag har så mkt annat som sker HELA TIDEN! I veckan har jag legat lite sjuk, tror mest att det beror på att jag överansträngt mig.. Förra veckan satt jag upp till typ 3 varje natt och klev upp vi 7 -8 varje morgon för jag hade så mkt å göra.. Första innleveringen är inlämnad til arkitektur visualiseringen, jag hade enoma problem med några inställningar så leverade in den för sent men hoppas att det går bra ändå :( Är en del grejer jag så klart hade kunnat förbättra men så är de väl alltid?!

Utan textur..mkt noise

materialtest

Färdig rendering

Och dett är bilden jag leverte (skulel bara levera 1 bild med människor i)

Imorgon blir det kanske en tur till Sverige för besiktning av bilen, om sommardäcken tar mig dit..  Annars väntar en lugn helg med era skolarbete :) 5 veckor kvar till Australien!

Andöya rakettskyttefelt

Sprint 1 på prosjektuppgiften som sträcker sig ända till sommaren leverades in i fredags. Jag hade alltså skola var dag förra veckan men hann med lite jobbing ändå :)
Dagarna går på rutin, skola, jobba, träna får bka in möten med mina vänner ukevis i förväg.. Idag fyller bror år och egentligen skulle jag inte ha kunnt träffa honom förään näst onsdag då jag är fri på kvällen men så var det så stilla på jobbet så jag fick gå hem! Blev middag på TGIF!

Jag var uppe på spinning idag tidlig (asset startar 06.30) missade bussen men hann promenera ned til träningscentret, så fantstiskt skönt väder ute nu! Helgen var relativt lugn, var ut på byn en tur torsdag och fredag,lördgen somnade jag visst kll 18 och sov hela natten hehe.

Annars jobbar jag mkt med Kvinner och IT gruppen som jag är ledare för på fritiden. Workshop med vinsmakningskurs och tapas är i box och det blir av den 24 november, sedan håller jag på arrangera ett nnat event som går av stapeln den 22... Jaja, tiden flyger iväg och det är bra! Beställde visum till Austrlien idag, 53 dagar kvar can't wait!!

Nu skall jag rendera färdig en modell jag jobbat på så blir det sängen sedan!

Så jäkla ful bild att jag må dela med den, idag tidlig..

Jag har lagat en fenomenal lasagne

Varit på haloweenfest..
...

Det har varit fint utanför mitt sovrumsfönster..

Och i Oslo..

Jag har fortfarande inte skaffat linser så jag nördar med briller på skolan..

Oslo by night!

Jag har varit vaken sedan typ 7 imorse hade otroligt tråkigt men fick med mig en vän på Sats! Han hjälpte mig med styrketräning av armar och rygg det behövs kan jag säga!! Nu håller jag på å fixar mig, blir utgång ikväll med svenskar och norskar :)

Inspiration

Sjuka grejer, jag vill oxå!!