Lgh i Oslo

I dag har jag faktiskt insett att jag kanske är lite väl naiv som tänker vänta med att söka ögh och jobb i augusti.. Jag slutar förmodligen att jobba här på fjellet den sista juli och har mina önskningar om en utlandsresa 1 vecka för att vila upp mig inför skolstarten :) Sen när jag kommit tillbaka börja leta lägenheter och gå på visning..Hmm känns liksom lite pressat..Därför har jag suttit på finn.no hela förmiddagen, kollat å sollat ringt några mailat några och sms'at några. Jag har upplevt ett problem och det är att ganska många har fasta visningar tex. onsdag mellan 18-19 och det är ju klart att lgh/rummet blir taget då, problemet är alltså att jag kan inte bara åka ner en vardagskväll för att se på ett rum/lgh 1 gång i veckan det blir för mkt styr.. Men jag ska iaf på 1 eller 3 visningar i helgen. Jag hoppas verkligen på 1 av de en mkt fin lgh delat med en annan person med en hyra på ca 4500. Kollade även upp csn idag och jag kan få ut bidrag på nästan 3000 kr! Ska se hur det är med lånekassan i Norge oxå och sedan välga den som jag får högst utbetalning från hehe.

Nu blir det sängen upp och jobba kl 8 imorgon, sedan väntar ett dubbelpass och Oslo på fredag ev. lördag, det blir rock´n roll. Bokstavligt talat ;)
Kanske drömmer jag om Afrika inatt? Vad ska ni drömma om?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0