Norrmän

Det är lustigt hur mkt man kan sakna en person egentligen.. Jag kan liksom sakna en person som ligger några decimeter undan mig i sängen haha. Det är för långt bort helt enkelt.
Vädret i Oslo har plötsligt bestämt sig för att ändra sig till mulet og lite regn så så blev det med det fina sommarvädret.. Åker dock tillbaka till Fjället snart och där får jag vara redo för snö. Hmpf.

Idag har jag spist en bolle. Boll, Karbonade och Våffler är det ända dom äter här i Norge, vem går liksom in på 7 eleven eller dyl och köper en kall köttbit, typ en kall biff, bara norrmän. Dom är lite konstiga sådär tycker jag. Och alla matpakker, dom är galen i det, dom tar jamen med sig matpakke överallt och den består alltid av en bröskiva. Blä för det säger jag. Ska dom "ut på tur" så är det obligatoriskt med en kvikklunsj (typ som kexchoklad) annars får man gå längst bak i ledet å skämmas. Här ska jag bo?

 


Kommentarer
Postat av: Lina Lif

Vad roligt att du bloggar! Sara bor ju i Trondheim, fick ett påskägg av henne med bl.a. en kvikklunsj! Bra grej! Fattar absolut inte vad bolle och karbonad är, men det är säkert fina grejer det med.

2010-05-13 @ 13:51:40
URL: http://linalif.blogg.se/
Postat av: sofie

Jaha vad kul! t-heim är ju superfint :) Nee kom hit så ska jag visa fig, hopplöst :)

2010-05-13 @ 16:35:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0