Arkitektutbildning?

Ibland undrar jag om jag valt riktig utbildning, men så är det väl med alla?
När jag satt å plitade med planritningen över lägenheten min igår (i power point!) så försvann jag in i en annan värld. Jag tycker det är så fantastiskt kul att sitta framför datorn og skissa på olika lösningar flytta runt saker å ting, bygga upp allt från scratch in i minsta detalj, färgsätta välja material osv. Anledningen till att jag arbetade i Power Point igår är för att jag har inte Rhino på datorn och det har varit mitt "kreativa" program sedan jag var kanske 13 år.. Jag lagade korta stuntfilmer med säkert 100 bildrutet och en del spesialeffekter haha, jag undrar om det finns någon som behärskar (eller misshandlar) det programmet som mig.




Vad gäller 3d så har jag brukt Rhinoceros, det roligaste jag gjort där måste nog ha varit kökslösningar för ett företag i Umeå. Jag arbetade även där i från scratch, allt från "korgarna" i diskmaskinen till temperaturknapparna på spisen.


Det här får mig att fundera på om jag i själva verket skulle gå en arkitektutbildning istället. Samtidigt så kan jag ju det här och det är säkert därför jag tycker det är så kul. Nu ska jag lära mig 3d studio max, (som jag ser som en gud) kameraföring, skikkelig ljussättning och animasjon och jag kan tänka mig att jag kommer bli helt såld på det. Jag gleder mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0