En olycka kommer sällan ensam

Eller ja, tråkiga händelser då men det är kanske lika bra så blir man fort av med dom..

1.
Jag har ansökt om bidrag från Lånekassan i Norge eftersom dom har mkt bättre premisser än vad Csn har. Dock har jag ännu inte mottat några pengar och gick därför till Studieadministration på skolan för att fråga vad som stod på. Hon hade såklart ingen aning, men efter att ha forskat lite på nätet så visar det sig att jag har felaktigt personnummer, ett sk. D-nummer. Ett D-nummer får du om du tenderar att stanna i Norge ca 6 månader, vilket jag säkert sökte om eftersom jag hade tänk att stanna endast i 3 månader. Nu är ju situationen litt anledes då.. Så jag måste raskt försöka ordna ett nytt personnummer och hoppas på att det går igenom utan att jag måste utvandra från Sverige.

2.
Så var det det här med lägenheten då, för det första var den inte ordentligt ren när jag flyttade in, jag kunde som tur va flirta till mig 1000 kr i fråndrag på det. För det andra så hade dom inte målat den så som dom hintat om att de skulle. För det 3 så har jag inga vitvaror eller el.

3.
Jag skulle på date med min kille ikväll, middag och Kino men såklart ska det regna precis den dagen han ska cykla Birken så han kan inte komma förrän sent ikväll. Så stannar han säkert bara till imorgon oxå.

4.
Trodde att jag kunde få bo i den här lgh tills på onsdag men n visar det sig att jag var tvungen att flytta idag.

5.

Trodde jag hade 1 månads uppsägning av den lgh som jag flyttar in i, jag har TRE.


Men vet ni vad? Jag är inte den som grinar för det. Det ordnar sig alltid. Alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0