Cykeltur

Idag har det varit strålande väder med en väldigt het sol! Det gillade jag skarpt när jag vaknade så jag begav mig ut på en lite cykeltur! Tanken var bara att cykla omkring lite i det fina vädret men rätt som det var så hade jag kommit så långt runt sjön att det var lika bra att fortsätta. Det är väldigt populärt här att cykla runt sjön, det är ca 3 mil runt och väldigt fin natur. Idag doftade det sött från skogen, jag såg ett gäng med björktrastar som retade mig i flera minuter när jag inte kunde koma på deras namn.. Jag var en gång i tiden en aktiv fågelskådare med lexikon och kikare haha.
Sedan cyklade jag fel, massa fel! Det är alltså inte bara i städer och på riksvägar här i Norge som skyltningen knappt existerar, samma sak gäller i skogarna på fjället. Egentligen var det inte så farligt med det om det inte hade varit så att jag skulle på driftsmöte kl. 14.00, så Jeanette fick fint leta rätt på mig i skogen och köra mig tillbaka till hotellet och då visar det sig så klart att mötet är imorgon! Tji fick jag, men jag hade en väldigt fin tur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0