Pot in Pot - Zeer pot

En helt fantastisk genial grej om du frågar mig. Det är dock inte en ny uppfinning men geniala icke nödvändiga prylar har en tendens att glida mellan fingrarna i våran tekniska värld. Missförstå mig inte nu, jag älskar teknoligi det är framtiden och jag är tacksam över att jag bor i ett land där jag inte behöver en Pot in pot, eller Zeer som det oxå kallas. Men pga av min nuvarande bosituation så är den genial, den + ett stormkök kommer att göra mina måltider mkt enklare. Jag har nämligen ingen el i min lgh från och med i morgon, då ström-kontraktet för de som bodde här förut går ut och jag vill inte betala nå ektra i månaden för den här lägenheten.



Ta en stor terrakottakruka och fyll på med lite sand, placera så en mindre kruka i den störrekrukan och fyll hålrummet mellan dom med sand ända upp till kanten. Vattna ur sanden med kallvatten, lägg på en handuk över krukorna och fyll på med kallt vatten om sanden börjar torka ut ungefär 2 ggr/ dag. Så har du ett helt perfekt fungerande kylskåp, utan el!!

I love it!

Kommentarer
Postat av: Aamanda

fin blogg :)

2010-09-01 @ 22:13:48
Postat av: Aamanda

fin blogg :)

2010-09-01 @ 22:13:57
Postat av: Aamanda

fin blogg :)

2010-09-01 @ 22:14:07
Postat av: LL

coolt!

2010-09-01 @ 22:14:48
URL: http://luckylou.blog.se
Postat av: Sninsen

Varför har du ingen el???

2010-09-01 @ 22:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0