Snart 4 veckor

Det är helt galet vad tiden gått fort egentligen. Nu har jag snart bott här i min primitiva lgh i 1 månad, mitt leie kontrakt går ut nästa vecka och det bästa av allt är att jag då inte har någonstans att bo! Jag är hemlös. Kan det bli bättre än så? Jepp, för jag har fortfarande inte fått mina pengar ifrån lånekassan,  jag har måstat byta personnummer för att få lov till att söka stötte här i Norge och det är väldigt fint att dom har upplyst mig om det..!!
Men jag har tänkt på en sak, kanske jag kan hämnas på det norska systemet? Jag har fortfarande mitt bankkonto, mitt Visakort där det står mitt gamla personnumer, kanske jag kan utnyttja det på något kriminellt vis? Alla förslag mottages!


Tror nog att jag skulle klara det här livet..men kanske bara för ett tag..

Jag var i kontakt med lånekassan igår och jag behöver bara sända in ett bevis på att jag jobbat fast i Norge i 2 år, så idag skrev jag ett brev till dom och glömde såklart att bifoga attesten hehe. Men jag hade skrivit in kontaktpersonen i brevet så jag hoppas att dom kan vara så snälla att spandera ett ynka telefonsamtal till min förra chef om dom nu måste sjekka upp det men är ganska säker på att jag måste skriva ett nytt brev till dom..

Jag har bott i en lgh på 45m2 utan kylskåp, frys, mikro, tvättmaskin kun 1 lampa på badet och 1 i hallen. En madrass har jag dessutom fått lånat, det är jag evigt tacksam för! Men nu är det alltså slut på det, nu ska jag se om jag klarar mig lika bra i en park någonstans... Det har alltid bott en neandertalare i mig, jag har tur som är väldigt kreativ och kan finna på lösningar själv på det mesta.


Jag skulle ju vara ganska söt som neandertalare..(inte så god på PS)

Kom ihåg att vi har faktiskt inte alltid haft dom här förnödenheterna och den teknologin som vi har idag och männskligheten har klarat sig fint ändå. Och det finns dom som har det mkt mkt sämre än vad jag har så jag tänker absolut inte klaga. Det har varit jobbigt men i det stora hela har jag mest lett åt det för det är så surrealistiskt, så långt ifrån den standarden som jag har vant mig vid. I'm a survivor ;)

Men helt ärligt är det verkligen möjligt att ha sådan otur som jag haft de sista 4 veckorna? Jag har, fått vart fall 3 parkeringsböter, mistat körkortet och mottagit en bot för det på kr 10 000, inte haft något stötte från lånekassan, inte haft några som helst förnödenheter i min lgh och nu är jag dessutom snart bostadslös. Jag har alltid haft flyt i mitt liv, jag tror att det här är en prövning.

Glöm inte mitt motto: Allting ordnar sig alltid! ..Till det bästa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0